Stakeholderstrategie & maatschappelijke positionering
Verandering vraagt om vertrouwen.
Het succes van stakeholdermanagement zit vaak in de wijze waarop het gedaan wordt. De eerste stappen van identificatie, krachtenveldanalyse en profiling vormen de basis om naar 'the next level’ te komen waarbij vertrouwen, authenticiteit en betrokkenheid centraal staat. Hier maar Facet het verschil. Met onze ervaring weten wij hoe interne en externe stakeholders te betrekken, te binden en mee te nemen — essentieel voor draagvlak en versnelling.
‘People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel’
- We kruipen in de huid en kijken door de oogharen en verdiepen ons in de personen binnen en buiten de organisatie.
- We ontwikkelen een stakeholderstrategie & messaging om duurzame relaties op te bouwen met stakeholders en de omgeving.
- De communicatie is gericht op transparantie, dialoog en betrokkenheid, met als doel draagvlak te creëren.
- We zorgen dat elk contactmoment waardevol is. Timing is daarbij essentieel. Iets kleins kan op het juiste moment heel groot worden; zowel in positieve als negatieve zin.