Direct contact? Bel: +31(0)6 - 36 42 66 99

Home > Werk > Awareness & Engagement vergroten

Awareness & Engagement vergroten

Awareness & Engagement vergroten

Vraag

'Help ons om onze bestaande dienstverlening voor non-profit organisaties beter zichtbaar te maken en aantrekkingskracht te genereren'. Dit was de ambitie van een vooruitstrevende financiële dienstverlener in Nederland.

Aanpak

Eerst is de customer journey van de non-profit klant in kaart gebracht. Hiermee kregen we de behoeften en verwachtingen inzichtelijk die richtinggevend waren voor onze aanpak; eerst de awareness vergroten met een propositie van de dienstverlening mèt de juiste communicatieboodschap. Daarna focus op activatie middels een campagne en inzet van marketingcommunicatieactiviteiten.

Resultaat

De essentie van de propositie was de positionering van het bedrijf als `linking pin' voor de non-profit klant om hen in contact te brengen met het zakelijke en particuliere netwerk vanuit expertise, netwerk en passie. Dus niet alleen een mooi verhaal vertellen, maar daadwerkelijk in de praktijk zichtbaar en voelbaar maken dat we vanuit latente behoefte, de diverse bloedgroepen konden samenbrengen. Hierdoor werd de positionering van deze financiële dienstverlener als ‘partner’ om de non-profit vooruit te helpen, werkelijkheid en aantoonbaar. 

De propositie is verder vertaald naar communicatie, geëtaleerd via een nieuwe website en geactiveerd via partnermarketing met Nederland Filantropieland. Tevens hebben er denktanksessies plaatsgevonden met non-profit organisaties en particulieren.

Bekijk hier de film van KWFDit wil ik ook