Direct contact? Bel: +31(0)6 - 36 42 66 99

Home > Werk > Brand awareness creëren

Brand awareness creëren

Brand awareness creëren

Vraag

'Vergroot onze geloofwaardigheid en realiseer een top of mind positie'. Een Private Bank in Nederland vroeg ons hun dienstverlening beter bekend te maken bij de doelgroep Accountants & Fiscalisten.

Aanpak

De focus lag specifiek voor deze doelgroep op brand awareness. Met een kwalitatief onderzoek hebben we de insights verkregen en het het huidige imago bij deze doelgroep gepeild. Dit was richtinggevend voor onze tactiek waarbij we besloten de focus te leggen op waarde toevoegen met kennis en expertise | het verbeteren van vertrouwen en van daaruit de samenwerking te intensiveren.

  • De kennis en expertise lokaal ter beschikking gesteld aan de doelgroep door het opzetten van een PE-opleiding. Hierdoor creëerden we een contactmoment waarbij 'brengen van kennis' centraal stond en van waaruit een relatie werd opgebouw met het lokale team.
  • De contactstrategie hebben we uitgebreid met een alumni-netwerk. Zo werd lokaal nationaal t.b.v. contact, kennis en ervaring delen.
  •  Co-creatie met een intervisie sessie t.b.v. verbeteren dienstverlening.

Resultaat

We hebben het merk op de kaart gezet bij de doelgroep. De lokale contacten tussen bank en doelgroep zijn geïntensiveerd met als resultaat dat het aantal aanvragen significant zijn gestegen.

Dit wil ik ook