Direct contact? Bel: +31(0)6 - 36 42 66 99

Home > Werk > Clubgevoel creëren

Clubgevoel creëren

Clubgevoel creëren

Vraag

'Bedenk een marketingconcept dat aansluit bij onze Private Banking-brand en positioneer het dusdanig dat het attractief is voor nieuwe klanten en de klantwaardering van huidige Private Banking-klanten significant verbetert'.

Aanpak

Carte blanche kregen we om een premium brand uitstraling te creëren èn aantrekkingskracht voor klanten en prospects te genereren. In een jaar tijd hebben we een compleet uniek fullservice-concept neergezet dat nog geen andere financiële dienstverlener ooit had gedaan. Een volwaardige op-zichzelf-staande dienstverlening voor een selecte groep klanten van ING Private Banking. Een members only Private Banking-club die de relaties, helpt hun zakelijke doelen te bereiken, het persoonlijke leven (nog) meer kleur te geven en maatschappelijke ambities waar te maken. Tijdens deze opdracht hebben we alle facetten van het opzetten van een 'nieuw bedrijf' doorlopen. Van strategie, funding, propositie-ontwikkeling tot en met de realisatie van het merk, de huisstijl en app.

Resultaat

Ki, een invite-only Private Banking Club is gelanceerd. Een exclusieve 'on-top-of' dienstverlening die nieuwe klanten aantrekt en de klantwaardering significant heeft verbeterd. Met dit vernieuwende concept hebben we een nieuwe norm neergezet voor Private Banking in het algemeen, inclusief een 24/7 servicemodel, een state-of-the-art app en een complete huisstijl. Hierdoor hebben we nieuw vermogen aangetrokken van bestaande klanten en de klantwaardering (nps) significant verbeterd.

Bekijk hier de video van Ki meer weten?